Pisa – Sırtımdan Ne İstedin?

PİSA

Görmedik demeyelim diye ve Firenze’ye olan yolumuzu fazla uzatmadığı için uğradık. Çimlerinde nutella + galeta yedik.

• Konaklama

Günübirlik. 3-4 saatten fazlası zarar ziyan.

• Ulaşım

Pisa’ya ulaşım Roma’dan trenle. Tren istasyonundan Kule’ye yarım saatlik yürüyüş.

-Kule

-Kuleyi tutan insanlar

Kule’den daha ilginç bir kafa var gerçekten.
İki tane Türk yaklaşıp bi fotoğrafımızı çeker misin diye elime kamerayı tutuşturdu. Kule’nin iki tarafından tutuyormuş gibi yapmaya başladılar. Kendilerine dünyanın en kötü fotoğrafını çekmiş olabilirim.

Sırtımdan Ne İstedin?

Çanta sırtımızda en çok yürüdüğüm gün oldu. Tren garında indikten sonra locker bakındım çantaları koymak için ama garda locker bulunmuyormuş. Mecburen sırtımızda çantalarla 40 dakikalık bir yürüyüş yaptık. Hatta küçücük pisa’da kaybolmayı başarıp yolu biraz uzattık. Bir de aynı şekilde dönüş yolunu yürüdük. Bu yürüyüşten sonra Pisa’dan hatıra, önümdeki bi hafta sağlam bi sırt ağrısı çektim. Eğer sizde aynı durumda bulunursanız yol üstünde göreceğiniz sahibi Türk yardımsever dönerci abilerimizden rica ederseniz çantalarınızı bırakmanıza izin veriyorlar.

Categories: travel | Tags: , , , | Leave a comment

Vatikan – You Saw Poop?

VATİKAN

Sınırlarının nerede başlayıp nerede bittiğini bilmediğim, benim için St. Peter’s Basilica ve Vatikan Müzesi’nden ibaret olan yer. Ha bi de Papa.

Musei Vaticani’ye gitmemin en büyük sebebi The School of Athens‘i bilgisayarımda duvar kağıdı olarak değil de Raphael Rooms’ta görebilmekti.

• Konaklama

Günübirlik. Sabahtan akşama kadar gezdikten sonra Roma’da kaldığımı hostele döndüm.

• Ulaşım

Ulaşımı Termini’nin dışındaki duraklardan binilen 40 numaralı otobüsle gerçekleştirdim. Arka kapıdan binip kalabalığa karıştım. Binmeden önce bir an bilet almayı düşünmüştüm ama gişe bulamadım. Bindikten sonra biletin ne kadar gereksiz olduğunu farkettim zaten.

-PAPA I. Franciscus

Buna sonra gelicez.

-St. Peter’s Basilica

12:15 – 13:00 arasında gezebildik. 13’te bizi dışarıya doğru sürdüler. Genel bi uygulama değil bu, bizim içinde olduğumuz papasal durumla alakalıymış. Normal şartlarda saat 18’e kadar açık sanırım. İçerisi heykeller ve tablolarla dolu. Görebileceğiniz baya ünlü heykel var. Giriş ücretsiz.

-Musei Vaticani

Rezervasyon yaptırmadan gittik. Sıraya kaynamaya çalıştık. Kaynadığımız yer 80 kişilik Koreli bir kafilenin tam ortası olunca komik duruma düşmüş olabiliriz. Ama incelik yapıp gruplarını bölmememiz için kendi önlerine geçmemize izin verdiler. Yaklaşık 40 dakika bekledik. Giriş ücreti 16 euro (online rezervasyonda +4 euro).

Müze mükemmel. İçinde yaklaşık 5 saat geçirdim belki de daha fazla. Avlusunda oturup sandviçimi yedim. Bilmediğim sıradan heykellere bile uzun uzun bakmadan geçemedim. Giriş amacım Raphael Rooms olarak geçen, 4 duvarı ve tavanı inanılmaz eserlerle kaplı odaların birinde(Room of the Segnatura) bulunan The School of Athens freskini görebilmekti. Sadece bu odada en az 40 dakikamı geçirmişimdir.

Müze adeta bir ikea. Gitmek istediğiniz yere gitmek için bütün koridorlardan geçmelisiniz. Kısa yol yok. İyi ki yok. İçeride gördüğüm dünyaca ünlü eserleri tek tek saymayacağım. Gitmeden araştırın, neye baktığınızı bilin.

-Sistine Chapel

Müze’nin devamında, en sonda ulaştığınız ödül. Gözlerimi tavandan alamadım. Neden en güzel eserleri tavanlara yapıyorsunuz insafsızlar! Fotoğraf ve video çekmek yasak. Flaş kapalı çaktırmadan selfie çekmiş olabilirim tavana karşı.

-Castel Sant’Angelo

Saat geç olduğu için içeriye girmedik. Dışarıda oturup manzarasına karşı yemek yedik. Ünlü köprüsünden (Ponte SantAngelo) geçtik.

Papa Konseri

St. Peter’s Basilica’nın meydanına geldiğimizde Obelisk’in etrafının kapatıldığını ve içeriye sandalyeler yerleştirildiğini gördük. Kendi kendimize Papa gece konser verecekmiş diye geyik yaptık. Bazilika’dan erken çıkarıldık. Ne olduğunu anlamadık ama zaten yeterli zamanı ayırdığımız için çok da sallamayıp yolumuza devam ettik. Müze’den çıktığımızda ise uzaklardaki bir konserden şarkı sesi duyuyorduk. Meydana yürümeye başladık. Binlerce insan toplanmış Alman bir grubun konserini dinliyordu.

Vatikan’da konser. Bizim için ilginç bi deneyim oluyor diye düşünürken kalabalık coşmaya başladı. Çoğunluk olan Almanların POPE FRANZİSKUS tezahüratlarıyla kafalar bir yöne çevrildi. Papa’yı gördük. Küçük tatlı popemobile’ı ile önümüzden geçiyor kalabalığa el sallıyordu. Videomuzu çekip, müslüman ol papa diye tezahüratta bulunduk. (Bulunmadık.)

Kayıp Hortum – You Saw Poop?

Vatikan günü sonunda hostele dönüldü. Biralar alındı. 4 Brit, 1 Avustralyalı ile ağır aksanlı, biralı-şaraplı iletişim kurulmaya çalışılırken Papa olayını İngilizlere “We saw the Pope today” cümlesiyle anlatmaya çalıştık. “You saw poop?” cevabıyla hayatımızda Pope kelimesini bir kere bile telaffuz etmememizin karşılığını aldık sanırım.

Duş başlığı gizemi ise kısmen çözüldü. Öğrendiğimize göre olay yaşandığı sırada hostelde olan sadece iki kişi varmış, onlar da hostele gelirken havaalanına giden otobüse bindiklerini görüp vedalaştığımız Asyalı İngiliz arkadaşlarmış. Bizim yorgunluktan bayılıp, uyuduğumuz gün sarhoş olup duşta ayılmaya çalışırlarken başlığı koparmışlar. Hortumun nerede olduğunu hala bilmiyorum. Bilmek istediğimden de artık emin değilim. Such a hangover.

05.08.2014

Roma/Italya-Vatikan

Categories: travel | Tags: , , , , | Leave a comment

Roma – Kırık Duş Başlığı

ROMA

Tarih meraklıları için cennet. Gezerken kendimi kaybettim. Bazı anlar cidden kayboldum. Her sokak o kadar güzel ki insan haritaya bakmayı unutuyor. “Sokaklarında kaybolun.” klişesini istemeden yerine getirebilirsiniz.

Yaz aylarında nüfusun yüzde doksanı turist.

Gitmeden önce hırsızlık konusunda çok fazla gözüm korkutuldu ama hiç bir olumsuzlukla karşılaşmadım. Yine de arka cebinizde bir şey taşımayın, dikkatli olun.

Rome Metropolitan Guesthouse

2 kişilik oda – Kişi başı 22 €

Yer: Via Milazzo 22. Termini’ye 2 dakikalık yürüme mesafesinde.

Hostelin sahibi Marco karşılaştığım en arkadaş canlısı, yardımsever insanlardan. Kahvaltı olarak tatlı kafesi Bar Fondi’de inanılmaz lezzetli kruvasan (Italya’da cornetto) + latte/cappuccino ikram ediyor. Prego.

• Ulaşım

Havaalanından merkeze ulaşım için shuttle kullanabilirsiniz. Terravision adlı şirket bünyesindekiler 4eu’ya sizi Termini’ye götürüyor.

Şehir içi ulaşım için yürüyün. Her 100 metrede bir haritanızda işaretlenmemiş mükemmel eserler görme ihtimaliniz çok yüksek. Haritanızda işaretlediğiniz şeyler ise zaten birbirine çok yakın olacak.

İlla ben toplu taşıma kullanacağım derseniz otobüsleri bedava kullanabilirsiniz. Bilet kontrolü yok. 40 numaralı hat sizi gitmek istediğiniz hemen hemen her yere götürüyor. Dolayısıyla en kalabalık otobüs hattı. Ceplere dikkat.

-Santa Maria Maggiore

-San Pietro in Vincoli

Michelangelo’nun ünlü Moses heykeli bu bazilikanın içinde. Mutlaka girin. Giriş bedava.

-Kolezyum

-Arch of Constantine

-Vittorio Emanuele II Monument

İçeri girin, terasına çıkın, manzara seyredin. Ücretsiz.

-Trajan’s Column

-Palazzo Venezia

-Largo di Torre Argentina

Tapınaklara ev sahipliği yapmış bu meydan, yanındaki çeşmeyle hayatımı kurtardı. Bunaltan Roma sıcaklarından kaçınmak için bulduğunuz her çeşmede serinleyin. Çeşme suyu içilebilir. Roma’da suya para vermedik.

-Campo Dei Fiori

Adeta bir semt pazarı. Meydanın ortasındaki heykel bu meydanda yakılarak infaz edilen Giordano Bruno’yu temsil ediyor.

-Piazza Navona

Best Fontana Ever: Fontana dei Quattro Fiumi

-Pantheon

Sadece kubbeyi izlemek için yarım saat boyunca yukarı bakma sonucunda oluşan boyun tutulması.

-Palazzo Chigi

-Palazzo Montecitorio

-Fontana di Trevi

Bütün ön cephesini aynı anda tadilata almak kimin fikriyse öne çıksın. Can’t see shit.

-Piazza di Spagna

Spanish Steps’te oturup bira içen milyonlar.

-Piazza Del Popolo

-Santa Maria degli Angeli

-Piazza della Repubblica

Bütün bunlara ek olarak her köşede gördüğüm ve adını unuttuğum obeliskler, çeşmeler ve bazilikalara selamlar olsun.

Bütün bu listeyi bir gün içinde saat 9 – 19 arasında 10 saatimi harcayarak, neredeyse hepsini sadece fotoğraf çektirmek için değil gerçekten tadını çıkararak bitirdim. Çok fazla yürüdüm. Daha fazla yürüyeceğim.

Duş Başlığı

10 saatlik yürüyüşün ardından hostele gelip kendimi duşa attım. Duş başlığı lavabonun üstünde, aradaki hortum ortalıkta yok, duş almak imkansız. Günün yorgunluğuyla sinirli, moralsiz ve umutsuzca süper host Marco’ya whatsapptan durumu bildirdim, haberinin olduğunu ve hemen halledeceğini söyledi. Halletti. Günü kurtardı. İlk geceyi duşun bu hale nasıl geldiğini ve o lanet olasıca hortumun nereye gittiğini düşünerek geçirdim.

Cevabını ikinci gün Vatikan gezisinin ardından hostele gelip insanlarla kaynaştığımızda alacaktım.